מרכזיות IP לעסקים - שימושים

ענף מרכזיות הטלפון עבר כברת דרך מימי הטלפוניה הראשונים בהן מרכזיות טלפון הופעלו ידנית על ידי מרכזנים שחיברו כבל שיחה נכנסת ליעדה בצורה פיזית, דרך מרכזיות אזוריות מסורבלות של חברות הטלפוניה ועד מרכזיות IP קטנות וחכמות המשמשות כיום בעסקים וארגונים. האימוץ הנרחב של רשתות ה-IP וסטנדרט ה-VoIP בעולם מאפשרים כיום העברת שיחות ברשת הפנים ארגונית כמו גם ברשת הציבורית ומכך מובילים לחיסכון ניכר לעסקים בעלויות התקשורת.

השימושים העיקריים הנובעים לעסקים כתוצאה משימוש במרכזיית IP כוללים:
- ניהול יעיל של קווי הטלפון והתקשורת של הארגון והתקנת שלוחות רבות מהקווים הפיזיים הקיימים בפועל
- קישור מערכת ניהול הלקוחות CRM של הארגון למרכזיה בכך לאפשר לדוגמא מסכים קופצים עם פרטי הלקוח המתקשר במערכת שירות הלקוחות.
- חיבור מרכזיית ה-IP לתוכנות עסקיות מרכזיות
- חיסכון בתשתיות בשל קיום רשת תקשורת אחת משותפת לתקשורת קווית ולרשת המחשבים.
- אפשרות לחיבור מכשירי הטלפון הסלולאריים של עובדי הארגון כשלוחות של מרכזיית ה-IP לשימוש בעיקר בביצוע עבודות מרוחקות על ידי עובדים.
- חיבור קווים ושלחות מחוץ לארגון ואף מחוץ למדינה מאחר ומרכזיות ip אינן תלויות במרחק
- קבלת הודעות קוליות בדואר האלקטרוני כקובץ קול מצורף
- תיעוד, רישום והקלטת שיחות טלפון נכנסות
- ניהול עומס השיחות הנכנסות לעסק ביעילות רבה יותר ותוך התממשקות לתוכנות פנים ארגוניות חשובות כגון מערכת לניהול תורים
לפרטים נוספים על דגמי מרכזיות IP מומלצות לעסקים בקרו בעמוד מרכזיות ה-IP:
http://ergocom.co.il/ip-pbx.html