טלפון ועידה

טלפון ועידה או מערכת שיחות ועידה הינם פריטים חשובים במערך התקשורת הארגונית בעולם בו שיחות ועידה עם שותפים, ספקים, עובדים מרוחקים וצוותים גלובאליים נמצא בעליה.
איכות מערכת שיחות הועידה או מכשיר טלפון ועידה הינם מרכיב קריטי בפרודוקטיביות שיחות ועידה ארגוניות ולכן מערכות שיחות הועידה או מכשירי טלפון ועידה העכשוויים מתוכננים כך שיאפשרו להעביר איכות קול מיטבית, להשתמש בקלות במיקרופון, לעבד קול באופן מתקדם ולספק כל יכולת שתאפשר לשיחת הועידה להתקיים באיכות זהה לשיחה המתקיימת באותו החדר.

שיחת ועידה טובה היא שיחה בה מתקיימים התנאים הבאים:
- כל משתתפי שיחת הועידה נשמעים היטב וברור כך שהפגישה הווקאלית היא יעילה וקצרה יותר
- השיחה היא שיחה רציפה ללא קטיעות
- השיחה קולטת שיחות שמתקיימות ב-360 מעלות של החדרים המשתתפים בשיחה

בשיחת ועידה טיפוסית מארח שיחת הועידה יוזם בדרך כלל את שיחת הועידה באמצעות טלפון ועידה כאשר משתתפים מרוחקים מחייגים למספר מסוים אשר מחבר אותם למתאם ועידה המחבר כמה קווים ביחד. חלק מדגמי מכשירי טלפון הועידה כוללים גם אפשרות לשיחת ועידת וידאו (וידאו קונפרנס). המגבירה את תחושת הנוכחות באותו חדר המתבקשת בשיחות ועידה.